Obchodní podmínky

pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu www.silvercoin.cz (dále jen „eshop“).

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti s kupní smlouvou (dále též i jako „objednávka“) uzavřenou mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím eshopu. Spolu se zasláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.

1.2 Kupujícím může být fyzická i právnická osoba, prodávajícím je fyzická osoba Mgr. Miroslav Putík, se sídlem Dukelská 135, Běleč, 273 63, IČ: 71308555.

1.3. Obsahuje-li kupní smlouva ujednání odchylná od obchodních podmínek, mají tato ujednání přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího výslovně neupravená v kupní smlouvě nebo v těchto obchodních podmínkách se řídí občanským zákoníkem. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat.

2. Uživatelský účet

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen "uživatelský účet"). V případě, že to webové rozhraní eshopu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní eshopu.

2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. Uzavření kupní smlouvy (objednání zboží)

3.1. Veškerá prezentace zboží (stříbrných investičních produktů) umístěná na webovém rozhraní eshopu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2. Cena zboží je uvedena včetně případné daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Kupující bere na vědomí, že konečná kupní cena zboží (investičních produktů) je závislá na pohybu cen příslušného drahého kovu na trhu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. V případě, že došlo ke zjevné cenové chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v rámci webového rozhraní, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu.

3.3. Webové rozhraní eshopu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Mimo území České republiky lze zboží doručit pouze na základě písemné dohody (emailem) mezi prodávajícím a kupujícím, která předchází odeslání objednávky kupujícím prostřednictvím webového rozhraní eshopu.

3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní eshopu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o objednávaném zboží (objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní eshopu) a jeho množství, způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží. Součástí objednávky jsou i identifikační údaje kupujícího (v případě objednávání přes uživatelské rozhraní se vyplní automaticky).

3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "Dokončit objednávku". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

3.6. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky potvrdí kupujícímu její přijetí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen "elektronická adresa kupujícího").

3.7. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (např. emailem či telefonicky).

3.7. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením akceptace (konfirmace) objednávky (nejedná se o potvrzení o přijetí objednávky ve smyslu článku 3.5 těchto obchodních podmínek). Akceptaci objednávky zašle prodávající kupujícímu elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu kupujícího nejpozději do 3 pracovních dnů po obdržení objednávky zboží. V případě, že kupující zvolil jako způsob platby bezhotovostní převod na bankovní účet prodávajícího, považuje se za akceptaci objednávky prodávajícím ve smyslu tohoto článku také zaslání zálohové faktury kupujícímu. Neobdrží-li kupující akceptaci objednávky, nebyla kupní smlouva uzavřena.

3.8. V případě, že některé zboží uvedené v objednávce nemůže prodávající z jakéhokoliv důvodu dodat, zašle kupujícímu tuto informaci na adresu kupujícího, případně i s návrhem pozměněné nabídky s uvedením možných variant objednávky.

3.9. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty prodávajícího.

3.10. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout návrh kupní smlouvy, zejména pokud:

  • objem všech nevyřízených objednávek učiněných kupujícím překročil 10.000,- Kč,
  • kupujícím uvedená doručovací adresa (popř. jiné identifikační údaje) je zjevně nesprávná,
  • kupující nesplnil v minulosti vůči prodávajícímu závazek vyplývající z kupní smlouvy,
  • došlo k provozně-technické chybě, v důsledku čehož byla na eshopu zveřejněna chybná cena.

Vyrozumění o odmítnutí návrhu kupní smlouvy (nepřijetí objednávky) zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

3.11. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

v hotovosti při osobním odběru,

bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 7110090117/5500, vedený u společnosti Raiffeisenbank a.s. (dále jen "účet prodávajícího").

4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.3. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby (číslo objednávky). V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.4. Neuvede-li kupující variabilní symbol jeho objednávky, nebo uvede-li nesprávný či neplatný a neinformuje o této skutečnosti prodávajícího, prodávající může prodloužit expediční dobu až na 30 dní od doručení této platby. Nepodaří-li se prodávajícímu tuto platbu bez variabilního symbolu či s neplatným variabilním symbolem spárovat s objednávkou kupujícího, bude tato částka vrácena zpět plátci na jeho účet ve lhůtě 60 dní ode dne připsání platby na účet prodávajícího.

4.5. Požaduje-li prodávající od kupujícího zálohu (až do výše kupní ceny zboží - investičních produktů), je kupující povinen tuto zálohu uhradit na účet prodávajícího nejpozději do 2 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy ve smyslu článku 3.8. těchto obchodních podmínek. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

4.6. Veškeré ceny jsou konečné (již nebude připočteno DPH).

5. Odstoupení od smlouvy

5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy.

5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat na adresu prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@silvercoin.cz. Prodávající potvrdí kupujícímu bez zbytečného odkladu v textové podobě přijetí této písemnosti.

5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno do čtrnácti dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.

5.5. Kupující bere výslovně na vědomí, že ustanovení článku 5.1. až 5.4. obchodních podmínek se použije pouze tehdy, pokud je kupujícím spotřebitel. V případě, že kupujícím je podnikatel, ustanovení odst. 5.1. až 5.5. obchodních podmínek se nepoužijí a kupující jako podnikatel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit pouze v souladu s příslušnými právními předpisy.

5.6. Do doby převzetí zboží kupujícím, který není spotřebitelem, je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, byla-li již kupujícím uhrazena, bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

5.7. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

6. Přeprava a dodání zboží

6.1. Skladové položky zboží prodávající expeduje max. do 5 pracovních dnů od objednávky (resp. od připsání platby na účet prodávajícího). Obvyklá doba expedice je však 1 - 2 pracovní dny. Zboží, které není skladem, prodávající expeduje dle dostupnosti uvedené v době objednávky.

6.2. Cena za dopravu zboží záleží na vybraném dopravci (Česká pošta nebo Zásilkovna) a je pojištěno na plnou hodnotu.

6.3. Osobní převzetí zboží (po předchozí domluvě) je vždy zdarma.

6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky není kupující povinen zásilku od přepravce převzít. Pro každou reklamaci je nutné uchovat kompletní balení zásilky. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit emailem na elektronickou adresu info@silvercoin.cz, sepsat s dopravcem protokol o škodě, a tento bez zbytečného odkladu zaslat emailem nebo poštou prodávajícímu. Pokud je převzetí zásilky stvrzeno podpisem kupujícího v dokladech přepravce, na dodatečné reklamace neúplnosti nebo poškození dodávky již nemůže být brán zřetel.

6.5. V případě odmítnutí převzetí zboží zaslaného prostřednictvím přepravce na základě platné objednávky potvrzené prodávajícím z jiných než zákonných důvodů je prodávající oprávněn po kupujícím požadovat náhradu škody, která bude prodávajícímu způsobena.

6.6. Neobdrží-li kupující zásilku se zbožím, jejíž odeslání bylo kupujícímu oznámeno prodávajícím prostřednictvím emailu, je kupující povinen o této skutečnosti neprodleně informovat prodávajícího.

7. Práva z vadného plnění

7.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou a má vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, (i) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, (ii) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, (iii) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, (iv) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a (v) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

7.3. V případě, že věc při převzetí kupujícím nemá vlastnosti uvedené v čl. 7.2. obchodních podmínek, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se však vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. 

7.4. Práva z vad se nevztahují na závady způsobené nešetrným nebo násilným zacházením s výrobky, neodbornými zásahy, nedodržením podmínek pro provozování, skladováním, a na vady vzniklé v důsledku oprav, které neprováděl prodávající nebo jím pověřená osoba. Prodávající nepřebírá odpovědnost za vady vyplývající z provozu zboží, funkčních vlastností a z neodborného používání zboží, stejně jako za vady způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací. U zlevněného zboží a zboží použitého, se záruka nevztahuje na vady, pro které bylo zboží zlevněno nebo které vznikly běžným používáním a tyto skutečnosti byly kupujícímu známy již před převzetím zboží.

7.5. Prodávající nenese odpovědnost za škody vzniklé při přepravě k zákazníkovi. Zboží je pojištěné a vzniklou škodu hradí přepravce, proto je v zájmu kupujícího, aby překontroloval zboží ihned při jeho převzetí!

7.6. Záruka se nevztahuje na nedostatky ražby a povrchu (zejména vady vzniklé běžným opotřebením a přirozenými vlastnostmi materiálu jako je např. patina či oxidace stříbra).

7.7. Zboží, ohledně něhož kupující uplatňuje práva z vad, musí být kompletní, neporušené, pokud je to možné i v původním obalu, případně v obalu zajištujícím nepoškození zboží, se srozumitelným popisem závady, kterou zboží vykazuje, a volbou práva z vadného plnění. Kupující je při uplatnění vad povinen předložit doklady o nabytí zboží vystavené prodávajícím. Pokud kupující nesplní některou z povinností uvedených v tomto ustanovení, je prodávající oprávněn uplatnění vad odmítnout.

7.6. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, za kterou prodávající odpovídá, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. 

7.7. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho sídla, příp. dle dohody mezi kupujícím a prodávajícím. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění práv z vad.

8. Další práva a povinnosti smluvních stran

8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu - spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@silvercoin.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

9. Závěrečná ustanovení

9.1. Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

9.2. Volbou práva dle čl. 9.1. obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

9.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1. 1. 2022.